نظرسنجی از دبیران محترم کار و فناوری

       نظرسنجی از دبیران محترم کار و فناوری


نظرسنجی از دبیران محترم کار و فناوری

با سلام ، در راستای مشکلات اجرایی کتاب کار و فناوری در مدارس ، از همکاران محترم استدعا دارد به سوالات زیر پاسخ دهند :

1) در سه ماهه اول ( پایان آذر ماه ) چه مقدار از کتاب کار و فناوری را تدریس کرده اید ؟

2) آیا مدرسه شما تجهیزات رایانه ای برای اجرای بخش های عملی درس را دارد ؟

3)چنانچه پاسخ سوال دوم منفی هست ، نمره ارزشیابی این بخش را چگونه محاسبه کرده اید ؟

4) آیانمراتی که در کارنامه ثبت خواهد شد ، نمره واقعی دانش آموزان خواهد بود ؟

5) با حذف آزمون کتبی این درس تا چه اندازه موافقید ؟

6)برای تدریس این کتاب ، حداقل چند ساعت در طول هفته پیشنهاد می شود ؟

7) فرم های ارزشیابی برای هر پودمان را تکمیل کرده اید ؟ 

اگر پاسخ منفی هست چگونه نمره پودمانها را محاسبه کرده اید ؟

ارزشیابی درس کار و فناوری پایه هفتم

در مورد ارزشیابی درس کار و فناوری پایه هفتم             

در مورد ارزشیابی درس کار و فناوری پایه هفتم توجه همکاران را به نکات زیر جلب می نماییم - درس کار و فناوری آزمون کتبی پایانی در نوبت اول و دوم ندارد. - میانگین پودمانهای تدریس شده بر مبنای 20 به عنوان نمره مستمر و نمره پایانی در نظر گرفته شود و بر فرض مثال دبیری 5 پودمان را در نوبت اول تدریس کرده میانگین 5 پودمان را به عنوان نمره مستمر و پایانی در نظر گرفته و در کارنامه نوبت اول ثبت نماید . - همکاران می توانند از دفتر ثبت شاخص پایگاه یا دفتر تالیف که به استانها بخشنامه شده استفاده نمایند و چون ملاکهای دفتر ثبت شاخصهادر هردو یکی است و فقط ملاک نمره فرق می کند همکاران محترم می توانند از هردو استفاده نمایند .

خدا همین نزدیکی است

زدیکی است

سپاس  بي­كران خداي را كه توان انديشه­ام از اوست تا به انجام برسانم هر آنچه را كه به يادش آغاز كردم. حمد و ثنا داناي مطلق را كه چراغ معرفت در عالم افروخت و توفيق دانش­اندوزي و گام نهادن در گذرگاه معرفت را به من ارزاني داشت و سپاس آنان ­كه روشنايي رداي علمشان نردبان ناجي ناداني است. آنان­كه معلم ميثاق مهرند و شكوفاگر شاخه‌هاي شباب انديشه. از دريچه­ي عشق تا بلنداي علم خدا مي‌نگرم و در دامنه­ي سرسبز آن‏‏‏‎ْ، قدردان بزرگاني هستم كه مرا به اينجا رسانيده‌اند و پرسان از مسيري كه مرا در راستاي رفتن به اين بلندا حفظ كند.

ادامه نوشته

گزارش عملکرد سه ماهه کار و فناوری ناحیه یک همدان سال تحصیلی 93-92

با سلام به اطلاع می رساند گزارش عملکرد سه ماهه اول که شامل 35 موردکاری است به همراه مستندات در

مورخه 92/10/4 جهت ارزیابی به استان ارسال گردید.


در مورد نمرات نوبت اول کار و فناوری

ضمن عرض سلام و خداقوت خدمت کلیه همکاران :

در پی سؤالات مکرر همکاران گرامی در خصوص چگونگی آزمون و ثبت نمرات درس کار و فناوری پایه هفتم موارد ذیل به استحضار میرسد:

۱-آزمون پایانی به صورت کتبی از این درس در نوبت اول و دوم به عمل نمی آید.

۲-نمره بر اساس۲۰ به دفتر آموزشگاه گزارش شود.

۳-نمره بدست آمده از فعالیت های عملی،گزارش کارها،پوشه کار و شرح مفاهیم پودمان در ستون های تکوینی و پایانی به صورت مشترک ثبت شود.

چنانچه همکاران عزیز در این مورد سؤالی داشتند در روز های چهار شنبه با گروه آموزشی کاروفناوری تماس حاصل فرمایند.

امتحان کتبی ممنوع

-این درس بصورت عملی اجرا می شود که میزان  فعالیت دانش آموزان نمره آنها را تشکیل می دهد.که این اتفاق مهمی در ارزشیابی این درس است و تابحال بدان بی توجه بوده ایم.

-سهم پرسش های کلاسی 20  درصد است و ارزشیابی از آن و تعمیم به کل کتاب به نظر کار درستی نمی آید.

ارزشیابی

به اطلاع دبیران محترم کاروفناوری پایه هفتم می رساند که ارزشیابی پیشنهادی دفتر تالیف کتابهای درسی فنی وحرفه ای وکاردانش برای کتاب کاروفناوری پایه هفتم درجلسه مورخ19/8/92 شورایعالی آموزش وپرورش پذیرفته ومصوب شد.بر این اساس این درس در پایه هفتم آزمون پایانی ندارد وارزشیابی مستمر وبه صورت عملی وعملکردی می باشد